Aldrig mer TPH i Solna!

Jag måste säga att jag vart så otroligt dåligt bemött idag på The Phone House i Solna.
Jag ska aldrig mer sätta min fot i den butiken!
Jävla svin!

Anledningen till att jag gick dit var för att jag som sagt köpte en ny telefon igår.
Som jag trodde var skitbra.
Det visade sig att den sög och att säljaren som jag bad om hjälp hade lurat mig totalt.
Jag visade min gamla mobil (K610i) och sa att jag ville ha en likvärdig telefon.

Inte för avancerad men dock minst lika bra som den gamla alltså.
bad honom "guida" mig i olika modeller och prisklasser och bestämde mig för S500i.

Idag när jag var mitt inne på Kungsholmen i Sthlm bröts mitt samtal med Tobias.
Jag lackade och tittade.
Mottagningen var = 0.
Död.
Gone.
Mitt inne i stan.

Trodde då, godtrogen som jag är, att det bara var något tillfälligt.
Tills jag kom in på St. Görans sjukhus.
Död.
Ingen som helst mottagning utan "Endast nödsamtal" lös upp min display.
Ännu argare.

Åkte tillbaka till The Phone House, frågade varför jag inte kunde välja att ringa på 3Gnätet.
Då svarar han "Det är är ingen 3Gtelefon."
VA?
Är det ingen 3G?
Vad ringer jag med då? undrade jag.
GSM-nätet.
VA?
Det är typ stenåldersnätet.
Funkar baaara i stora städer och när man är ute (typ)

Jag vart förbannad och sa att jag skulle ju ha en telefon som var likvärdig med min andra (som är en 3Gtelefon)
Vet ni vad fanskapet svarar?
"Det är inte vår uppgift att upplysa dig om det är 3G eller inte, det måste du fråga själv"
MEN DIN JÄVLA IDIOT!
Det är inte min bransch, jag kan inte allt och därför bad jag om hjälp att få en LIKVÄRDIG telefon
(vilket BORDE innebära att jag ska ha en ny telefon med 3G!?)
Icke!

Sen gick jag in till Telenorbutiken som ligger jämte TPH och frågade om de kunde hjälpa mig att installera MSN i telefonen, eftersom jag chattar gratis.
Då säger de"det går inte på den här telefonen...."

LURAD IGEN.

F*ttan som sålde telefonen till mig lovade mig att den var lika bra som min gamla OCH att jag skulle kunna använda MSN som förut.

Jag vart så jävla tokig!
Stormade in i TPH igen och skällde ut honom.
Sa att jag ville ha en annan telefon.
Då säger fanskapet att jag inte får byta den eftersom jag "brutit förpackningen" och att om jag vill reklamera den måste jag  ha haft den inne på lagning 3 ggr först.
Då hade jag lust att kasta telefonen i golvet.

KONSTIGT ATT JAG BRUTIT FÖRPACKNINGEN?
Jag hade ju förhelvete blivit lovad att den skulle vara lika bra som min gamla,
klart att jag börjar använda den!?

Jag la ner diskussion, stormade ut ur butiken arg som ett jävla bi.
Bestämde mig för att åka ner till TPH i Väsby Centrum efter jobbet.

Nu har jag just kommit därifrån och jag fick byta mobil utan problem.
Får en ny på fredag, den är beställd.

Alltså hör ni hur sjukt det låter?
Jag byter affär(inom samma kedja) och får byta telefonen utan frågor,
trots den brutna förpackningen.
Jag sa att jag blivit sjukt illa bemött och han vart helt förvånad över hur de betett sig.

Dessutom hade det där jävla svinet i Solna tagit 500 spänn för mycket betalt!
När killen i Väsby C såg det, sa han

"men den här telefonen kostar bara 1299, inte 1799 som du har betalat"
Då vart jag ÄNNU MER förbannad.
Skulle kunna skjuta den där jävla människan.
Han försökte lura mig ritkigt jävla ordentligt alltså!

Väsby C killen sa " Jag kan också ta 1799 för den men vi brukar inte göra så efterosm vi faktiskt kan sälja den billigare."

Så ni människor som jobbar som säljare där ute:
SÅ FÅR MAN KUNDERNA ATT KOMMA TILLBAKA EN GÅNG TILL.

Jag kommer aldrig mer att sätta min fot i Solnas TPH.
ALDRIG.
Jag funderar på att ringa till deras högsta chef och be honom ta ett allvarligt snack med "Mohammed", som säljaren som försökte lura mig hette, och hans kompanjoner på TPH i Solna.

För övrigt vill jag ge kärlek till Amir  på TPH i Väsby C.
Du gjorde min dag!

CRED TILL THE PHONE HOUSE I UPPL.VÄSBY CENTRUM!!!!!!!!!!!!!!!
Gå dit och gå därifrån med ett leende på läpparna!

Så här ser förresten min nya mobil ut!

Jo, jag vet, den är lite rosa...
Men jag gillade den faktiskt ändå! :)

Nu ska jag laga middag till mig, min man får äta när han kommer hem!
Skriver kanske mer sen.
Om något trevligare än mina utbrott idag ^^
Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: cattis

ja för fan ring! se till o få den jävlen kickad, han hör inte hemma i butik. säg till bossen att det är bäst för honom om han vill behålla sina kunder. bra att du skällde ut honom

2008-07-30 @ 10:48:53

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0