Massor att berätta!

Jag har kommit på en massa saker under dagen som jag fullständigt glömt bort att berätta.

Till att börja med:
I fredags, när jag var ute på Ekerö för att hämta paket, så åkte jag på en 90 väg.
Helt plötsligt kom en svala flygandes jättenära min bil och jag tänkte typ:
"Shit va nära den var! Aja den flyttade väl på sig.."

Sen tänkte jag inte mer på det utan fortsatte tillbaka till Solna och KS för att hämta ett annat paket.
Sen åkte jag runt lite i Solna och hämtade paket på olika ställen.
Sen åkte jag ner till Solna strandväg där jag skulle träffa Mika för att fika.
(HAHA, dåligt rim ^^)

Jag gick ur bilen och gick och satte mig i Mikas lastbil.
Sen kom jag på att jag glömt min scanner i bilen (måste ha den ifall jag får en ny hämtning)
Så skulle jag gå och hämta den.
Gissa vad jag ser?
Jag bröt ihop av garv.
Jag la mig på marken och skrek på Mika.
I grillen på min bil sitter en hel  fågeljävel!

OJ VAD JAG SKRATTADE!!!!

Jag dog typ.

Det var så jävla komiskt!
Mika tyckte jag var hemsk och tyckte synd om fågeln.
Han verkade inte förstå det roliga haha.
Mika lyfte bort fågeln och den var HEL.
Inte en skroma!
Bara en aning ihoptryckt ^^
HAHAHAHAHA!

Sen kom Haidar och han tyckte lika synd om fågeln.
Han kallade mig för mördare och jag vart "förbannad" för att ingen fattade att det var sjukt roligt.
Jag tog såklart en massa kort på fågeln i grillen och när Mika tog bort den.
På ett av korten håller han upp den och det ser ut som att den lever.
Jag vill inte lägga upp bilderna här,
ifall någon djurrättsaktivist läser hihi.

Sen mmsade jag en bild till Bias som ringde mig efter två sekunder.
(ÄNTLIGEN någon med min humor!)
Han skrattade och frågade hur faaaan det hade gått till :)
Jag berättade historian och han tyckte det var sjukt kul.

Även min mamma tyckte att det var "sååå hemskt".
Vafan!
Förstå humorn istället.
Skit i fågeln!


Förutom denna lilla incident har jag shoppat lite.
Har köpt en jättesöt blommig klänning och ett långt turkost linne på Gina Tricot. 
I like sommar-REA!

Jag har även fått telefonnumret till personalchefen på Aller förlag.
Var och hämtade ett paket där och passade på att fråga om man kunde praktisera eller så där.
Hon svarade att de brukar ha praktikanter, vilket är sjukt nice,
för jag hade tänkt att jag ska fråga om jag kan få gå som "lärling" där.
De gör ju sånt som jag vill jobba med!!
Skriver texter i tidningar/reklamer och fixar layouter och bilder.
Ja, skapar tidningar helt enkelt!
Så henne ska jag ringa när hon kommer tillbaka från sin semester :)

Fick även min första lönespec från TNT idag.
Jag jobbade tyvärr bara 4 dagar i Juni,
så det blir en klen lön den här månaden.
Däremot får jag fett med pengar från DUKA för där jobbade jag dessto mer i Juni :D

Nästa månad räknar jag med att få ut ungefär 14 500 efter skatt från TNT, 
DET ÄR NICE!
Skön månadslön på sitt första "riktiga" jobb! :)

Har även fått klart för mig att jag med 99.9% säkerhet kan få fast på TNT om jag vill efter sommaren.
Klart att jag tar det, om jag inte hittar något annat.
Jobbar hellre på Aller eller DUKA men TNT är bättre än inget!
Alltså, TNT är inte tråkigt, verkligen inte.
Men folk har skrämt mig så mycket och sagt vilker helvete det är på vintern.
Snö, blåst, vantar, mössa, klumpiga kläder, blöta paket och typ 5 miljoner paket om dagen.
Jag skulle antingen stressa ihjäl mig eller bli av med körkortet för att jag kör som en dåre.

Vi får se vad som händer!


Här är i alla fall bilden som jag beställde på mitt bankomatkort!

Kortet kommer att bli jättefint,
längtar tills jag får det!


Om ni också vill beställa ett "eget designat" kort så kan ni gå in på http://www.swedbank.se/.
Logga in (alltså måste ni ha swedbank som er bank+ att ni måste ha en internetdosa för inloggning)
Klicka på beställ tjänster.
Välj "Ansök om kort på kort"
Sen är det bara att designa!

Det kostar 100 kr och det är ju ingenting när man får ett så fint kort! :)
Man kan byta kort när man vill, varje kort kostar 100 kr!

Det tar typ 10 dagar innan det kommer hem i brevlådan! :)

Fan vilken reklam jag gör nu!
Och jag får inte ens betalt för det ;)

Jobbigt att jag kommer vilja använda kortet mest hela tiden nu bara för att jag är så stolt över det.
Risk att pengarna rinner iväg då haha!

Imorgon verkar det bli shopping med Johanna i Kista centrum :)
Hon vill shoppa innan Alanya.
Följer med som mentalt stöd haha xD

Tycker det är läskit det där som hände med byggnadställningen!
Det är preciiiiiis utanför där vi hade våran personalingång till Duka.
Jävla tur att vi inte jobbade den dagen,
då hade vi sett allt från fönstret vid dörren.
Creapy.

Åkte förbi där idag.
Allt ligger kvar i en enda stor hög om man ser verkligen vart byggjobbaren som dog måste ha stått.
Usch vad hemskt! :(

Min kära mor är på DN galan.
Jag är lite avis måste jag säga!
Fint väder och elitfriidrott.
Nice combination!

Min man har åkt till jobbet.
Jag lagade korvstroganoff till oss idag.
Vart en halvstressad middag.
Jag hatar när han jobbar natt,
hinner knappt träffa fanskapet!
:P
I helgen ska vi i alla fall till landet och gå på Elmstanatta! :)
Hoppas det är varmt som de har lovat att det ska vara, då kan vi bada och sola!
Känner att jag behöver få lite färg hehe.

I helgen SKA jag åka båt.
Inte gjort det än :O
Jag som brukar åka hur mycket som helst med "Guppy",
men i år har jag helt och hållet dissat henne :(

Nu ska jag dyka in i duschen!

Kanske skriver lite mer ikväll,
men det här inlägget lär väl ta en evighet att läsa så ni är väl klara lagom till jag skriver ett nytt hihi!

Adjöken fröken
Och så människorna med snopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0