Underbar helg!

Hallå igen alla läsare!

Jag har inte skrivit sen i Torsdags för min man kom hem från landet då och jag har spenderat all tid med honom :)
I torsdags kväll åt vi på chinarestaurang, det var sjukt gott och grymt mysigt!
Sen under middagen kom jag på den briljanta idén att vi skulle åka till Katrineholm i helgen (där svärmor har landställe).
Det var jättemysigt där nere, fast det var dåligt väder.
Vi var nere på Vingåkers Factory Outlet igår och jag köpte en Bumerang-skjorta, en skitsnygg stor, mörkröd handväska i skinn, ett par Frank Dandy trosor och strumpor från Swe. :) 
Riktigt najs!

Vi var på Real Car också, men den butiken var till vår stora besvikelse jätteliten :(
Vi hade förväntat oss massa saker eftersom det är nordens huvudkontor/lager, men icke!

På vägen hem från Vingåker öppnade sig himlen och satan vad det regnade!
Som tur var hade det lugnat sig tills vi svängde in på gården igen i alla fall.
På kvällen åt vi god fläskkarré med färskpotatis och grillade majskolvar och paprikor.
Mums!

Bendix(svärmors man) har hittat en ny vän nere på landet.
En liten rävunge som är jättetam!
Han matar den med både kött och potatis och den är inte ett dugg rädd för honom!
Den var bara typ 30 cm ifrån honom!
Skitcoolt :)
Vi fick se det med egna ögon igår kväll,
jag filmade det men har inte lagt in det på datorn än.

Jag har sovit sjukt mycket i helgen också,
så jävla skönt.
Sov 3 timmar från kl 15-18 igår efter vi hade ätit lunch.
Var så trött.
Ändå hade vi sovit från halv 12 till 11 dagen efter...
Men men.
Det är jobbigt att jobba!

Vi åkte moppe igår eftermiddag också.
Det var huuuuur mysigt som helst,
jag kände mig som 15 igen och satt bara och höll tajt om hans midja.
Så jävla mysigt!
Vi åkte ner till en hage där det var en massa kor, kalvar och tjurar.
HELVETE va stora tjurarna var!! :D

Först såg det ut som att de gick lösa och det stod en skylt "Varning för lösgående tjurar i fållorna"
Då vart jag lite skraj och tänkte på Madicken (ni vet när de blir jagade av tjurarna på picknicken!)
Sen såg vi taggtråden och då gick vi fram.
Bias tyckte jag var jättesöt när jag vart så glad av att komma så nära de.
:$
Jag älskade kossor när jag var liten,
mormor och morfar hade en hage mitt emot deras landställe och där var jag jämt!
Klappade och matade kossor :)
Fan vad nostalgisk jag blev nu, hihi.

Mysigt var det i alla fall.
Sen körde jag moppen tillbaka, dock gick det i typ 15 km/tim.
Jag har aldrig skjutsat på moppe förut! :O
Jag sa "hellre långsamt och säkert än tvärtom" till Bias och han höll nog med, haha!


Vi kollade på film till halv 2 inatt, det var en bra film på 4an igår.
Så vi låg där i vår stuga och glodde på Sveriges minsta TV :D

Idag vaknade vi halv 11.
Då åt vi frukost och packade ihop.
Sen åkte vi hem (jag körde audin, eller ja, i alla fall en bit sen vart jag trött hihi)
Tragiska som vi är stannade och åt på Donken i Södertälje.
Det var inte gott, men det mättade i alla fall.

När vi kom hem gjorde vi inte så mycket,
vi duschade och tog det lugnt.
Han satt lite vid datorn medan jag vek tvätt.
Sen lagade vi pannkakor till middagen som vi just har ätit.

Min man jobbar natt den här veckan så han ska börja jobba nu ikväll redan.
Han börjar kl 20 och är påväg till Märsta för att hämta jobbkläder och sedan åka till Skepptuna där han ska klippa.
Som tack för att han börjar nu är han ledig på fredag!
Skönt för honom.

Till helgen som kommer ska vi till mitt land,
det är nämligen Elmstanatta! (vår nya tradition)
Så vi åker dit när jag har slutat på fredag, ska bli riktigt mysigt.

Om vädret vill sig väl ska vi åka luftballong på söndag!
Hoppas det blir bra väder den här gången :)



Måste bara berätta en knäpp sak som Bias sa nu vid middagen,
jag skrattade som fan.
Får se om ni fattar, han gjorde inte det i alla fall!

Vi satt och pratade om hans jobbarkompis.
Jag frågade: "Är han svensk?"
Bias svarade: "Öh... Han är från Öland..."
:D
Förstår ni??
Så jävla kul!
Som att Öland INTE tillhör Sverige xD

Hade tänkt att skriva en massa söta saker som han sagt /gjort i helgen men jag vet inte om jag orkar det hihi.
De är väl förvarade i hjärta och det kanske räcker.

Nu ska jag diska undan stekpannorna och fixa matlåda.
Sen ska jag fixa lite annat här hemma.
Ska träna lite också tror jag.
Och sen blir det Ahli på msn för hela slanten ;)
Haha!


Imorgon är det jobb igen,
upp tidigt.
Men jag är i alla fall utvilad nu! :)

Tjingeling.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah jaa ;) du får väl åka med någon gång ;) eller titta uppvisning ^^

2008-07-20 @ 20:11:26
URL: http://ahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0