En grym låt av "Byz"

Den här låten är en extremt bra låt som verkligen förklarar hur jag kände mig och hur jag mådde under en viss period i mitt liv.
Jag lyssnade på låtar i min mobil nyss och då kom den här.
Alla minnen, alla känslor, ja allt kom tillbaka då.

Jag hade en väldigt tuff period med en vän (som höll på att bli en pojkvän) och både jag och han mådde väldigt dåligt.
Den här låten fick mig att gråta, skratta och orka gå vidare.

Tänkte skriva ner texten här.
(vet inte hur många gånger jag skrivit ner den för hand men det var ett sätt att bearbeta mig själv)
Jag vet inte varför jag delar med mig av den och det som hänt.
Men låten är så bra.
Så passande.
Så perfekt.


Byz feat. Amra - Why do we always fight

Why can't only things be like they were?
It's not the same when I'm not look and speak to her.
I've maybe changed,
but so have she.
It's like we prisoners and we just can't get free
I see her eyes,
the same old eyes
But then she break me down and make our feelings die.
I've got a life on my own,
I have to be on my own sometimes
I have to stand on my own two feet and
I know I treat her good

But why do we always fight?
I can't look at you
I can't be with you tonight
And I know that this ain't right
Because I love you so but I have to go alone


Why can't only I?
Or won't just we?
It's not the same when I'm not look and speak to him
I've maybe changed,
but so have he
It's like we locked us up and thrown away the key
I see your smile, 
the same old smile
But then you take me down and make our feelings die
I've got a life on my own,
I have to be on my own sometimes
I have to stand on my own two feet
Cause I know I treat him good

But why do we always fight?
I can't look at you
I can't be with you tonight
And I know that this ain't right
Because I love you so but I have to go alone


Precis såhär var det.
Vi ville vara med varandra,
men vi stod ändå inte ut med varandra.
Våra smeknamn passade bra.
Jag var fisken och du var katten.
"Katten ville ha fisken men problemet var att fisken hade för många ben och
fisken litade inte på katten eftersom katter ofta är falska..."



(Förresten, tro inte att jag fortfarande har känslor för honom,
det här var ungefär 4 år sedan och vi är vänner idag. Kom som sagt bara på allting igen när jag hörde låten.
Nu är jag lycklig med min älskade Tobias och han vet om allt det här så jag tror inte han bryr sig om att jag skriver det här.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0