Ensamstående och hårt arbetande

Haha
min rubrik låter som värsta kontaktannonsen!

Nej nu ska ni få höra vad jag menar med rubriken... 
Jag ska jobba hela helgen (inklusive idag)
Idag jobbar jag mellan 12-21.15 men jag får betalt för 16 timmar.
Imorgon jobbar jag 14.15-21.15 och samma sak på söndag.
(Betalt för 12 timmar både lördag och söndag)
(100% OB alla 3 dagarna, me like!)
Det betyder att jag får betalt för 40 timmar (en hel arbetsvecka) på 3 dagar.
Ka-tjiiing!

Och andledningen till att jag är ensamstående är för att min man är "arbetslös" i tre dagar nu,
han slutade på jobbet igår :)
På måndag börjar han på det nya.
Bara för att det är en skön långhelg i och med nationaldagen så ska han åka båt med Dennis och Roger.
De ska åka vattenskidor, gå på MC-träff i Norrtälje, kröka och ha det allmänt jävla nice i båten och
på Dennis landställe.

Jag är så himla avis!

Jag kommer i princip inte att få se solen på hela helgen och det ska liksom bli över 30 grader varmt.
Inte okej.

Men jag får tänka på hur mycket klirr i kassan det blir istället.
Jag som trodde att jag inte skulle ha några pengar mellan juni/juli-lönerna! ;)
Kommer ha mer pengar än någonsin tror jag visst, haha!

Det är bra för min man att åka ut och ha lite roligt med sina kompisar.
Han förtjänar det, så mycket som han sliter med bilen i verkstan.
Att han dessutom stått ut på sitt jobb är ännu en anledning till varför han förtjänar att ha kul.

Om bara några veckor är hans 960 klar.
I can't wait!
Det kommer bli så stööööört grymt.
Han måste bara mappa den och greja lite innan vi kan börja åka på race och sånt.
Eller ja, race har vi ju varit på, men nu ska Bias vara en av deltagarna!

Awesome!

Han fick en av de sista sakerna igår,
det var nåt urtrampningslager till kopplingen som en gubbe hade svarvat åt honom.
Ni skulle sett hans ögon när han hämtade den!
De lös som om det var det finaste han sett.
Helt sjukt :)

Så nästa vecka vet jag vem som kommer att bosätta sig i verkstan
(eftersom den ska säljas så har han lite tidspress på sig dessutom)
Han kommer sova hos mig typ hela veckan för det är ingen idé att åka till Märsta när han är där så sent och
sen ska han ju upp och jobba kl 7 på nya jobbet.

Jag är så glad att det går så bra för min älsk!

Nu lite om gårdagen.

Som sagt, flera av mina vänner tog studenten igår.
Först åkte jag till Rudbeck och tog emot Maria och Jimmy på utspringet,
sen åkte jag flak med Jimmy
(sjukt skoj förutom att jag brände sönder axlarna och bröstet.
Sen sög det lite att några av killarna körde rugby på flaket så man fick sig en och annan smäll)

Jävlar vilken bränna jag fick på axlarna och på bröstet då!
Bias har just smörjt in mig igen men det svider lika mycket för det.
Det är värdelöst och ha mitt pigment.

Efter flaket kl (13.32) körde jag Jimmys bil med Jimmy i.
(tyckte att han kunde få dricka på flaket och slippa tänka på bilen)
Vi åkte i ilfart till Manges utspring i Kista.
Mange sprang ut kl 14.
Stressigt värre, eftersom vi inte visste vart fan hans skola låg.

Vi hittade i alla fall dit och skrek "lite" på Mange.
Sen skulle Mange åka flak,
då drog jag och Jimmy hem och duschade.
(Vi var helt jävla kladdiga av öl, cigarr-rök och cider, så grymt äckliga men likförbannat skulle Mange kramas haha!)
När jag hade duschat kom min man hem från verkstan och så sprang han in i duschen.

När han hade duschat klart drog vi till Jimmys mottagning och åt mat.
(klockan var halv 4 och jag hade inte ätit något sen middagen dagen innan.)
Om jag var hungrig? Nej, inte speciellt konstigt nog.

När vi hade ätit där och jag hade gett Jimmy sin present åkte vi och hämtade Bias bildel som jag pratade om.
Sen åkte vi därifrån till Fannies mottagning.
Fannie var lite lullig :D
Där drack jag mitt första glas vin (för dagen alltså) och åt god tårta.
Vi satt och snackade med Fannie, Piere och Fannies släkt en timme eller något sen drog vi till den sista mottagningen, nämligen min bebiskompis Manges mottagning.

Hemma hos Mange hade kalaset just börjat
(vi hade sjukt bra tajming hela dagen igår)
Så vi kom dit vid halv 6 och så fick jag champagne och Bias fick Pomac.
(han körde ju)
Vi satt och pratade en massa med Manges släkt (som jag för övrig känt sen jag var nyfödd)
Sen vart det paketöppning och Mange vart jätteglad för sin present han fick av mig.
(Jag hade gjort en låda med säkerhetssaker typ kondomer, brandsäkra ljus, öronproppar mm och skrivit 2 A4 sidor om varför han behövde alla sakerna. Han gick ju trots allt ur från SÄKERHETSgymnasiet)
Alla tyckte det var grymt skrivet och jätteroligt, så det kändes kul att jag gjort något som uppskattades.

Sen åt vi middag där, haha.
Jävlar var vi åt igår alltså.
Det var supermycket god mat hos alla!

Vi var hos Mange länge, Jimmy kom dit efter en stund också.
Vi åkte hem vid halv 10 tror jag.

När vi kom hem gick vi ut på min framsida med 4 filtar och en massa kuddar och värmeljus.
Jättemysigt!
Vi låg där och pratade, pussades och tog lite kort.
Bias var väldigt rolig, han hittade en snigel som han ville ta kort på.
Men varje gång hans blixt tändes drog snigeln in "ögonen" och Bias vart skitsur.
Han tog lite kort på blommorna i rabatten också,
ett av de vart skitfint!
Men för det mesta tog han kort på mig eller på oss :)

Jag har haft en underbar vecka sen jag slutade skolan.
Mycket jobb, men det är roligt nu när det är så mycket att göra och det är som sagt grymt mycket pengar.

Nu ska jag ta mig en dusch,
äta min fredagsfrukost alldeles ensam
(jag orkade inte äta när Bias åt så jag får skylla mig själv)
och sen ska jag ta bilen till jobbet.

Idag ska jag ta hem kaffe/Espressomaskinen jag FÅTT från jobbet.
Asnajs!
Den kostar 2000 men jag FÅR den :D

Bias är jättenöjd,
nu behöver vi inte köpa det heller.

Jag lovar, aldrig förr har han tjatat så mycket om att jag måste komma ihåg att göra något som med den här grejen.
Han har säkert sagt "glöm inte kaffemaskinen när du jobbar" 20 ggr.
Jag tror han verkligen vill ha den, vad tror ni?

Duschen nästa!
Adjökens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0