Första dagen som SOLO!

Nu var jag lite underfundig med min rubrik, ni kommer snart förstå varför ;)

Idag var min första dag som ensam chaufför och vet ni?
DET GICK SÅ JÄVLA BRA!!!!
Allt gick precis som det skulle, utan problem!
Så Najjjjs!
FELFRI OCH AVGUDAD PÅ LAGRET KAN JAG JU SÄGA ;)
Haha!
Alla på lagret är asschyssta, även de andra chaufförerna (har iof bara snackat med killchaffisarna...)
De hjälper till och man behöver aldrig vara rädd för att fråga något.
Och trots att det är typ 60 pers på lagret på morgonen så kan man bara ta någon, alla försöker åtminstone hjälpa om man frågar! :)

Jag började halv 8 idag, var fett trött men jag behövde tid till sorteringen av paketen.
Det är det svåraste, man måste få allt i rätt ordning för att det ska bli en bra rutt att åka.
man orkar ju inte åka fram och tillbaka, det slösar en massa tid.
Jag var sjukt noggrann imorse, så jag kom inte iväg förrän vid halv 10.
Då var jag tvungen att tanka!

Jag kör en Merca Vito, askul för den är pigg som fan!
Automat (vilket är grymt bekvämt) och så är det TDI-motorn :)

Jag åkte till KS och lämnade den torra isen som de förvarar blodprover och sånt i.
(Jag lovar, ni vill inte veta vad det är som ligger i mina paket!)
Jag vet inte säkert, men jag får vissa ledtrådar av etiketterna på utsidan....
Kiss, bajs, celler, blod, sperma, sprutor...You name it!

Sen åkte jag runt och dumpade av alla paket,
var klar vid typ halv ett.
Sen fick jag bara 3 hämtningar på hela dagen så jag var klar med jobbet redan klockan två.
Men jag måste ändå stanna kvar i området tills klockan fyra.
Värdelöst, men man vet aldrig när det säger pling i scannern!
Vips så har man ett paket att hämta någonstans.

Så idag har jag alltså varit ledig sen klockan två...
Jag gick in och köpte mig en tidning (SOLO, förstår ni det "roliga" nu? "haha!" )
sen satt jag och läste den, lyssnade på musik och hade bajstråkigt.
Min man ringde mig och så pratade vi lite, det var mysigt.

Sen gick jag in på mitt nya favoritcafé och åt ett winerbröd och drack en cola.
:)
Tyckte att jag hade förtjänat det eftersom jag varit så himla duktig! ;)

Sen satte jag i en av mina skivor jag hade med mig och då hände något sjukt roligt.
Det var en bränd skiva som jag fått/snott av Mange.
En skiva med typ rock, lite funk mm.
Helt plötsligt så hörde jag bara introt till en speciell låt.
Kan ni gissa vilken?
(LEDTRÅD: tänk på vilket företag jag jobbar åt....)

Just precis:
"TNT"!!! :D

Jag dog.
SÅ JÄVLA KLOCKRENT.
Och så jääävla nördigt.
Vet ni vad jag gjorde då?
(ni som känner mig förstår nog redan eftersom jag älskar att driva med mig själv och "göra bort mig")
Jag vevade helt sonika ner rutorna och höjde volymen.

Där satt jag alltså i min ensamhet och diggade till "TNT" i min TNT-bil.
Fyfan va nöjd jag var när en gubbe gick förbi på trottoaren och tittade konstigt på mig.

Jag var så nöjd, så otroligt jävla nöjd.
Jag satt där och var Sveriges fetaste nörd.
Och det är typ den roligaste känslan,
när folk verkligen stämplar en som dum i huvet.
:D

Det är min humor kan jag lova!

Sen ringde jag självklart till min man.

Men den bögen hörde inte telefonen så då spelade jag in ett meddelande där jag sjöng "Cause I´m TNT" och sen satte jag telefonen vid högtalaren.

Han skrattade ganska mycket sen.
Han har tamejfan lika torr humor som jag har!
Eller så tycker han bara att jag är knäpp.
Men det är ungefär samma sak.


Jag hade som sagt brutalt jävla tråkigt i typ 2 ½ timme.
Jag gasade runt och lekte rallyförare, gjorde så att en taxi lackade på mig, tittade på gamla tanter som var ute och gick med sina väninnor och fördrev tiden på mitt eget sätt så att säga.

Nu har jag precis kommit hem från svärmor.
Vi åt tacos till middag (MUMS)
Jag vart sådär äckligt mätt.

Hon hade sytt upp mina byxor :D

Min man har åkt till jobbet igen, men han kommer hit och sover i morgon bitti i alla fall :)
Hinner träffa honom i ungefär en timme innan jag ska till jobbet, woho!
Vi ska äta frukost tillsammans, sen ska jag till jobbet och han ska sova.

Han ska få sina nycklar hit imorgon också.
Min bror kommer snart och lämnar dem, för han har haft extranycklarna hemma hos sig...
Men nu ska Bias ha dem istället så att han kan komma och gå när han bäst vill! :)
Väldigt bra eftersom han slutar kl 4 när han jobbar dag och jag slutar klockan 5.
(och vi ska bo hos mig hela sommaren)

Jobbigt om han ska behöva åka runt i Väsby eller hem till sin mor en timme medan han väntar på mig.
Bättre att han åker hem hit direkt :)
Då kan han laga mat, städa och tvätta innan jag kommer hem också!
(Ironi!!!)

Nu ska jag fixa lite här hemma, kanske laga en matlåda om jag orkar.
Annars blir det väl restaurang imorgon.
Men det är så jävla oekonomiskt!!!

Får se om jag orkar.
Ska styrketräna, duscha och hänga tvätt först.
Sen ska jag flumma lite med datorn.
Måste installera om MSN eftersom det försvann igår av någon anledning.
Värdo.

Visst ja!
Måste vinka till en av mina standardläsare; THERESE!
:)
Hej på dej!

Haha!
Fick reda på att hon följer min blogg.
Nu vet jag i alla fall tre personer som gör det.
Så ni andra, var vänlig kom ut ur garderoben!
Jag vill jättegärna vilka ni är!

Kanske skriver ett inlägg lite senare.


Bjuder på några bilder idag också (generöst va?)


Bakade pepparkakor i julas med Fannie.
Här är två av de! :)
Snuttiga va? :)

Våra Kärleksringar.
Visst är de fina?? :)

Våldtog min man medan han var dyngrak i Knutby.
HAHA!

Åsa & Bendix "90-årsfest"
Mysigt värre!
Långhårig man jag hade då! :O

Nej, nu ska jag fixa!
Adjökens.

Kommentarer
Postat av: ..

Du är verkligen nördig ;) hahaha tönt! :P



oj kostar det så mycket? :O

aja jag ville bara testa en gång ;)

2008-06-30 @ 20:53:14
Postat av: Therese

Tja gumman!

Älskar att läsa din blogg ;) Tack för att man fick va med :).

Flumm!!!



Du vet vart jag finns om du behöver mig.

Kramar

2008-06-30 @ 22:57:32

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0