Hur man märker att det snart är midsommar.

Jag ska berätta en sak,
när det är nära midsommar (eller för all del någon annan högtid) så märker man det på två sätt här hemma.

Det första är att kylskåpet och frysen är proppfulla.
Vad sägs om 4 fucking paket smör, 3 st 1 liters juiceförpackningar, 5 yogurtar, sill i alla smaker och en jävla massa annat?
Min mamma verkar alltid få för sig att vi ska svälta under högtider.
Eller att vår aptit på något sätt stiger.
Jag vet inte riktigt.

Det andra är såklart mamma och pappa.
De flyger runt, planerar, handlar (typ 18 gånger innan vi verkligen har ALLT), packar, packar upp, skriver listor, gör en matsedel, städar (fast vi ska åka bort och inte en kotte kommer se att vi har dammsugit hela huset)
A ni vet, hetsar helt enkelt.
En annan sitter (till mammas stora förfäran) lugnt och kollar på.

Jag ska snart äta frukost.
Men det är lite läskigt.
Jag vet inte vad jag vågar ta,
tänk om jag tar något som vi ska ha på midsommar!?

Haha, nej jag skoja.
Så illa är det inte, bara nästan.

Idag ska jag jobba hos mor och far,
sen ska jag hem och ta det lugnt (kanske blogga lite till?)
och sen ikväll åker mor och far till landet.
Jag och älskling ska äta hos min svärmor/hans mamma :)
Gott och mysigt!
Sen ska vi NATURLIGTVIS kolla på fotbollen!

Jag och mina brorsbarn gjorde Sverigetatueringar igår.
Jag har två Sverigeflaggor på handlederna och ett "victory-tecken"(en hand med 2 fingrar som ett V för er som inte vet vad det är) som det står Sverige under på magen.

Hade asmysigt med brorsbarnen appropå ingenting.
Tråkigt bara att min tredje älskling var så trött att han somnade på min säng redan vid 20.00.
Han är söt :)

Idag, när han skulle gå upp, såg han helt förstörd ut.
Larmet hade ringt kanske 8 ggr.
Sen brukar han sätta sig upp, kolla på mig (väldigt avundsjukt)
Då brukar jag sträcka upp händerna och så kommer han och slänger sig i min famn och
gosar in sig i den en stund till.
Det gjorde jag idag också,
mys!

Vet ni!
Jag shoppade kläder igår!
Skitfina!
Hade fått ett presentkort på 600 nere på New Yorker.
Sjukt nice!


Nej, nu är jag hungrig (och stresasd)
jag ska äta yogurt.
(det lider vi i alla fall ingen brist på!)
Haha!
Adjöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0