Shit vilken lång dag det kommer bli.

God morgon folket!
Jag har just kokat makaroner till min matlåda och satt på en tvättmaskin.

Jag har även fixat en söt liten låda i plexiplast (från jobbet) till min man så han kan lägga alla sina saker
(typ plånbok, småpengar, nycklar, bilnyckel o sånt som han har i fickorna) på ett och samma ställe för han är nämligen expert på att lägga sina saker överallt när han tar av sig sina arbetsbyxor.
Sen får han panik på morgonen när han är stressad och inte hittar alla saker.
Nu när han ska bröja på nya jobbet måste han åka 10 min tidigare dessutom och då tänkte jag att vi kunde undvika stressen som blir av letandet.
Vi har bestämt att han ska skaffa sig lite nya vanor till det nya jobbet.
Fler matlådor = spara pengar och mindre stress på morgonen.
Det blir nog bra!
Jag skickade ett mms med ett kort på lådan (jag har skrivit TOBIAS plånbok, nycklar, småpengar, lypsyl, tumring, bilnyckel, papper med OH-penna på den :D )

Han blev jätteglad!

Idag ska jag ju som sagt jobba 13.00-21.15 och efter det ska jag åka till NORRTÄLJE och hämta min man, Dennis och Roger.
De behöver komma hem redan idag så att de kan åka tillbaka med båt-trailern (30 km/h får de köra, släpet är obromsat, yey!) imorgon och hämta båten.
Jag kommer vara så jävla trött när jag ska köra till Norrtan asså.
Men men, jag måste ställa upp för min man!
(med tanke på hur många gånger han hämtat mig mitt i natten överallt så förtjänar han en gentjänst)
Kommer komma hem seeeent inatt och sen ska jag upp och jobba igen.
Tur att jag inte börjar förrän 14.15 imorgon!

Eftersom älsklingen inte är hemma så lovade jag honom att ha på mobilen på natten (vanligtvis är den alltid avstängd) så att han skulle kunna ringa när som helst.

Han ringde imorse kl 9 när jag låg och sov.
Han trodde jag hade gått upp för att jag ska till jobbet, men jag skulle gå upp 10.
Han sa att Dennis var "borta", han hade åkt iväg med flakmoppen igår när han var asfull och sen hade han inte hört av sig.
Hans telefon var avstängd eller trasig så de visste inte vart han va.
Nu har de hittat honom,
han är hos någon han känner och hade sovit där.
Jävla fyllskalle!
Även fast baby väckte mig så gjorde det inte så mycket att han ringde, det är mysigt att bli väckt av hans röst :)
Visst, jag kanske var en aning osocial men... :)
Jag somnade om när vi hade lagt på.

Egentligen hade jag inte behövt gå upp kl 10 ens, men jag kände att jag lika gärna kunde passa på att tvätta lite och koka makaroner så jag hade matlåda.

Nu ska jag ta och göra mig i ordning och äta frukost.
Måste välja kläder också,
det är det värsta med att jobba i butik.
Man måste ha "anständiga kläder" eftersom det är så mycket äckligt folk som skulle dregla sönder annars.
(jag har provat det där med urringat, aldrig mer!)

Det är grymt jobbigt att ha heltäckande kläder nu när det är så varmt!
Ska ta ett par trekvartsbyxor tror jag...
Och DUKA-tröjan.
Standard ;)

Nej, ha en bra dag i solen people!
Adjöss vi ses till sjöss.
Eller så gör vi inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0