En väldans mysig dag tillslut

Oj oj oj.
Igår vart en toppendag, tillslut.

11 månader tillsammans "firade" vi och en bra dag blev det, tillslut.

Den började bli bra när älsk kom och hämtade mig efter jobbet.

Vi åkte ner till verkstan och fixade lite sen åkte vi till Märsta.

På vägen fick Bias något ryck och sa:
"I love you, and nothing can change that" på bebisspråk.
Söt!

I Märsta åt vi lasagne (mums, svärfar är en grym kock!)
Tobias tyckte att jag åt väldigt långsamt
(fast egentligen var det han som kastade i sig maten)
Då tröttnade han på att vänta och skulle hjälpa mig att äta upp min macka,
trodde jag.
Istället körde han upp hela mackan i ansiktet på mig så jag vart smörig i ögon, på kinderna och näsan.
Då vart jag såklart hämndlysten och tog tag i den andra mackbiten.
Den fick jag in en träff med innan baby hade tagit den ifrån mig
(han är stark när han vill måste jag säga! haha)
Då tog jag en klick smör på fingret från smörpaketet och placerade den i hans öga!
Klockren träff!
Då tog mitt älskade dumhuvud min kniv som jag ätit lasagne med och smetade in hela min kind med köttfärssås.
Under tiden vi hade vårat krig skrek vi och skrattade vi oavbrutet.


Vi är ganska äckliga,
men ni ska se alla andra krig vi har haft!
För att nämna några:

Glasskrig på verandan (jag hade galssfoundation i hela fejset efteråt )
Vattenkrig inomhus med blomsprutan (den här gången lyckades jag få Bias mest blöt, yes!)
Kuddkrig i hela huset (ja, ni vet hur det brukar sluta...)
Pusskrig i sängen (Det slutade med att Tobbe skallade mig och knäckte mitt näsben, men fan vad kul det var!)
Matkrig vid middagsbordet och under det (igår...)
Handkrämskrig (Tobias är inte så förtjust i handkräm, i alla fall inte när han får det på bröstet, ryggen och magen)
Isbitskrig hade vi en dag när det var cp-varmt (han vann, såklart.)

Ja, de var några av våra krig.
Vi har i princip haft alla krig som går att ha,
förutom kärnvapenkrig.
Det väntar vi nog med tills vi är gifta och trötta på varandra...
Mohaha.

Efter middagen kollade vi i alla fall "Overhaulin" på Discovery,
ett bilprogram som är riktigt bra.

Efter Overhaulin gick vi på promenad.
Jag älskar att gå på prommis med min man.
Vi gick på ett ställe där vi inte gått förut,
efter en stund kom vi fram till en klätterställning.

Jag började klättra upp lugnt och fint och sen helt plötsligt kommer Bias skuttandes och skriker:
"Försten upp till toppen!"
Jag är inte den som bangar på bustävlingar så jag skrek och började klättra för livet.

(Det var en hög jävla klätterställning, ni kanske har sett de, en sån där som e typ som en röd pyramid)
Det var inte lätt att klättra med en stor Tobias klättrandes samtidigt.
Ett antal gånger trodde jag att jag skulle ramla ner och dö för att det skakade så jävligt.
Men min vänner, JAG VANN!
"I'm the champion my friends!"

Sedan fortsatte vi promenaden till Ica och köpte jordnötsringar och mineralvatten.
Skum blandning men gott var det!

När vi kom hem satte jag mig i soffan och högg in i jordnötsringarna.
Bias gick in i köket och när jag frågade vad han gjorde sa han "hemligt!"
Sen kom han in med hemligheten som bestod av två tandpetare och
en skål med färsk ananas som han hade skurit upp.
Min älsk.

Idag när han skulle gå till jobbet så sa jag:
"Me heart you"
Då svarade min sötnos:
"Big time baby"
Det var så vi sa innan vi vågade säga att vi älskade varandra, ni vet när man är lite nykära.
Jättesöt.

Och så dagens topp liksom;
Jag blir väckt en minut innan mitt larm på mobilen ringer.
Det är Johan ( aka VEm e du!?) som ringer mig från hemligt nummer.
Jag svarar yrvaket:
"A det är Hanna"
Gissa vad jag får till svar?
Jo, precis.
En skrikande Johan:
"VEM E DU!?"
Jag skrattar och säger
"Men neeeeej! Jag sover!"
Då vart Johan ännu gladare, nu har han ju lyckats med två saker.
Säga "vem e du!?" OCH att väcka mig.
Bingo!

Han är ganska rolig.

Nu ska jag plugga, sista dagen jag hinner plugga ordentligt.

Imorgon är det skiva!
Mange min BebisMange har klass-skiva.
Jag och älsk ska gå dit, det ska bli roligt!

Idag ska jag plugga och jobba hos mor och far, så jag måste sätta fart!

Adjöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0