Jag dissar korven för sallad

Hoppas ni inte misstolkade min rubrik,
men det är nämligen så att vi skulle haft en till extremt nödvändig temadag idag.
Temat var: "Rock & Korv"
(påhittigt Tibble!)
Vi skulle gå till skolan, äta ljumna denniskorvar med bröd och lyssna på garagerock.

Jag insåg att det inte var något för mig.
Så istället åkte jag till skolan (med bil som tur var)
och hämtade min underbara (IRONI) internationella relationer-bok
och sen åkte jag hem igen.

Nu sitter jag här.
Än har jag inte öppnat boken och läst sidorna, 
som vi för övrigt ska ha prov på i morgon,
utan istället sitter jag här och skriver ett inlägg.
(allt för er liksom)

Till lunch har jag bestämt mig för att laga en riktigt sund och god sallad.
Den ska innehålla kalkon, sallad, tomat, gurka, tomat, morötter, brödkrutonger 
och sist men inte minst; avokado.

Jag måste säga att avokado är brutlat gott,
både i sallad och med skagenröra.
Mmmmums!

Gårdagen var.
Ja... vad var den.
Seg?

Jag pluggade lite,
diskuterade vilt med mina föräldrar på telefon,
grät i min älsklings famn,
duschade och gosade med min älskling,
åt mysmiddag med min älskling,
var tränare,
drack te och åt rostat bröd med min älskling när jag kom hem igen,
pratade allvar med mina föräldrar och min älskling,
busade med min älskling,
masserade min älskling,
fick massage av min älskling,

somnade tätt intill min älskling.

Dagen slutade bättre än den började i alla fall.

Idag ska jag plugga till provet,
städa lite, 
och umgås med min mamma.
Jag tror att vi ska titta i klädkataloger och beställa lite sommar-outfit
(jag hatar att shoppa kläder i affärer och beställningskläder sitter nästan alltid perfekt på mig)
och så ska vi gå igenom alla mina saker jag har i mitt "flytta-hemifrån-skåp".

Det är bra, för jag kanske ska shoppa loss på jobbet nu när vi har så mycket grym REA.
Det är typ cp-billigt för mig,
först 50% rabatt,
sen personalrabatt på det.

Nice!

Lika bra att köpa upp sig på det man behöver,
jag menar jag bangar inte på att köpa snyggt och bra porslin för typ 15 spänn/tallriken.
;)

I och för sig har Tobias en hel köksuppsättning hemma,
men jag menar,
nytt porslin känns lite fräschare än ärvt,
inte sant?

Jag kan knappt vänta till vi flyttar nu,
det ska bli så jävla härligt.

Jag hoppas bara på att få fast anställning hos TNT, spara pengarna och sen är det bara att flytta.

Det är inte omöjligt att jag får det,
tvärt om, 
de behöver nya fastanställda.
Väldigt intressant!
Tror att det går bra om jag sköter mig i sommar,
men man vet ju aldrig!

Nej, nu måste jag bli bokmal.
Plugga plugga plugga.


SISTA VECKAN NU SEN ÄR DET ÖVER!
Aldrig mera ett prov.
(om jag inte börjar plugga vidare senare såklart)
HALLELUJA!

Hejpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0