R.I.P DUKA Kista och tröttnos

Idag ska jag jobba på DUKA igen, ska bli rätt kul.
Inte så länge kvar nu tills vi stänger :(
30 juni är det hej då för DUKA Kista *Snyft*

Som jag vet just nu har jag idag och en dag till kvar att jobba, känns lite sorgligt.
Jag menar, jag har jobbat inom DUKA i snart 5 år...
Och nu är det slut med det.
Det är jättemånga butiker som ska stängas nu i sommar...
Och inga av de som är kvar behöver personal, så jag har ju fått söka andra jobb.
Tråkigt, för jag trivs verkligen med det jobbet.
Men men!

Som tur är fick jag TNT jobbet,
och det är najs för det står att jag är tillsvidareanställd,
vilket innebär att jag inte har något slutdatum :D
Hoppas jag får fortsätta även i höst, jag har fått veta att de behöver nya heltidsanställda :)

Bias var tröttnos i morse, fast vi sovit till minst 12 varje dag sen i onsdags.
Han har gått och blivit en sjusovare sen jag "lärde" (tvingat honom ett antal gånger) att somna om :)
Han brukar sova ungefär 8 timmar, vilket innebär att han brukar vakna vid 8-9 på helger.
Men nu så har han lärt sig att somna om och det är kalas, för nu sover vi länge!

Han var till och med så trött att han hällde filmjölken i sin tekopp på frukosten,
det var ganska roligt. :)
Han är ledig idag, men han gick ändå upp tidigt för han skulle till versktan (såklart)
så han gick upp samtidigt som mig.
Myspys.
Han har även börjat äta frukost, det är väldigt konstigt för han har inte ätit frulle på vardagar på typ 4 år förrän nu.
Ännu mera myspys,
för jag tycker det är så tråkigt att äta ensam.


Den här dagen känns ganska värdo, för jag hade ingen engelska och jag tror inte att min historialektion kommer vara speciellt seriös...
Men men, i skolan är jag i alla fall.

Jag slutar 21.15 ikväll så mamma kommer och hämtar mig i Kista.
'Älsk ska hem till Märsta, för där har han inte sovit sen i tisdags.
Han är en liten pappagris, min man.
Han måste få sin veckodos av pappsen annars blir han aggressiv, haha.
Nej då, jag skojar, men det är gulligt att han trivs så bra där.

Han mor med man ska flytta nästa helg, så då ska Bias hjälpa dem.
Tyvärr jobbar jag på lördag, men på söndag ska jag nog hjälpa dem :)
De får nyckeln idag, och Åsa ( bias mor) är jätteglad.

Nu ska jag skriva lite engelska, har en uppgift som inte är inlämnad.
Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0