Sista provet avklarat

Nu är det klart.
Det sista provet någonsin
(på gymnasiet)
är avklarat.
Vet ni hur det känns?
Brutalt.

Brutalt
jävla
underbart.

Snart har jag nått mitt mål.
Jag har klarat av en sjukt jobbig skolgång på
"underbara" Tibble gymnasium.
Om 7 dagar, exakt, sitter jag i Aulan och lyssnar på ett snuttigt farvältal av någon äcklig lärare.

Utanför skolan börjar folket samlas,
flaken börjar pyntas och rullas fram.

Fatta känslan.

IIIIIHHHH!!

Magen pirrar,
jag blir så glad av tanken!
Nu ber jag bara till vädergudarna att vi ska få massor med sol och värme.
Annars kommer jag att dö i min klänning...

Ska försöka lägga upp en bild på min på studentdagen så ni får se hur jag ser ut :)

Snart har vi vår SISTA svenskalektion.
Efter det har vi vår SISTA internationella relationer- lektion.
Imorgon har vi vår SISTA handledartid.
Då ska vi bestämma allt inför studentdagen,
om hur vi vill ha det i klassrummet,
vad vi vill göra mm.
IIIIHHH!!!

Jag har redan satt upp ett nytt mål i mitt liv.
Jag ska skaffa mig ett fast jobb
(precis som alla andra ska)
och så ska jag spara mina pengar.
Sen ska jag och min älskling flytta.

Jag kan knappt vänta!
Förstår ni känslan av att sätta upp en lapp på brevinkastet på ytterdörren,
där det står våra efternamn.

Hans och mitt.
Bara.
Ingen annans.
Inga föräldrar.
Bara vår lägenhet.


Jag ryser.
Underbara dröm,
som mycket snart blir verklighet.

Det kommer förmodligen bli så att Bias står på lånet
(om han inte tar ett lån och startar en verkstad, då kommer jag stå på det)
och så kommer vi betala hälften av hyran och hälften av lånet var i månaden.
Tanken är att vi ska köpa en lägenhet,
för det är ruskigt långa köer på hyresrätter.
Det finns jättefina 2:or och 3:or i Märsta för ca 300 000 med en hyra på ca 4000
Det är ingenting.
Då behöver vi ha en insats på 30 000 för att ta ett bolån.
Det har vi om vi lägger ihop pengarna våra föräldrar har sparat :)

Jag måste bara få fast jobb sen ska vi börja gå på visningar.
Vi har redan kollat på en massa lägenheter på internet och på mäklarfirmor.
Men det vore nice och få gå dit och kolla,
då känns det mer verkligt.

Egentligen har jag i praktiken redan fast jobb,
för det står "tillsvidareanställd" på mitt kontrakt hos TNT.
Mohaha.
Men jag har dock bara än så länge fått tider mellan Juni och Augusti,
men sköter jag mig kan jag säkert få vara kvar!
:)

Nu ska jag och Rosanna till Täby C.
Adjökens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0