Träning, plugg och sol

Jag har just gjort 3 varv med cirkelträning.
(cirkelträning= en massa olika styrkeövningar, typ armhävningar, rygglyft, situps mm.)
Det var jobbigt men skönt nu i efterhand, som alltid när man tränar.

Det var längesen jag tränade med skolan nu,
men jag orkar seriöst inte med badmintongymnasiet.
Det har varit en massa specialdagar och då har jag inte kunnat träna.
Sen har jag varit sjuk eller så har min tränare varit frånvarande.
Shit happends.

Jag tränar lite med Väsby såklart men det är i alla fall något.
Jag tränar typ en till två ggr i veckan med dem fast det är mest för att det är roligt socialt.
Okej, det är bra träning men inte alls som på badmintongymnasiet...

Ibland saknar jag min träning där faktiskt...
Jag tränade liksom ungefär 10 ggr i veckan förut och nu tränar jag typ 2 ggr i veckan i snitt.
Lite skillnad eller?

Men det är sjukt skönt att slippa alla muppar som går på BG,
det kan jag inte förneka.
Jag är inte svag eller obehagad av de längre,
men jag känner fortfarande hat.
Kommer alltid att göra det.

En sak som jag är väldigt förvånad över är att jag inte rört mig viktmässigt.
Självklart har jag tappat en del muskler sen jag la av med elitsatsningen,
men jag har inte gått varken upp eller ner i vikt för det.
Man brukar ju gå ner först, när muskelmassan minskar och sen öka i vikt när man får fett på kroppen istället.
Men jag står helt stilla.
Skönt tycker jag, jag var rädd att jag skulle bli lite rundare men jag har väl rätt gener ;)
Sen äter jag ju fortfarande väldigt bra  och rätt sorts mat,
jag struntar ju inte i min kosthållning bara för att jag inte är elitsatsande längre.

Jag är sjukt imponerad av mig själv,
jag blir sugen på att gå ut och springa.

Förut, när badmintonen var det roligaste som fanns och jag var tvungen att springa på sommaren,
då hatade jag löpningen.
Speciellt långdistansen.

Nu njuter jag av det,
för nu har jag ingen press på mig,
jag har inga krav att uppfylla.
 

Nu äntligen tränar jag för första gången på 4 år utan krav.
Utan prestationsångest.
Det är helt underbart.

Förut hade jag dessa jävla fystester på Bosön som alla landslag gör,.
De var vi tvugna att göra en gång i halvåret...
Då hade jag alltid kravet på mig att vara bäst.

Ja, vad ska man säga.
BG suger.
Haha.

Visst, några bra saker finns det.
Som kurserna vi gått...
Men tränarna/ "kompisarna" är helt bajs.
Inte alla, men många.

Det mesta suger faktiskt. 
Bias kommentar var ganska skön förut, när jag hade gått massagekursen på BG.
"Nåt bra med den där jävla skitskolan i alla fall"
Fett sant.

Nej, nu ska jag återgå till mitt plugg.
Äntligen har jag börjat plugga på riktigt!
Yey!!

Jag ska gå ut i solen snart också.
Kanske äta en glass :)


Baj så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0