En källa av glädje och sorg.

Musik har alltid varit en stor del i mitt liv. 
Ända sen jag började förstå engelska har jag älskat att lyssna på alla låtars texter.

Jag förstår inte att en enda låt kan uttrycka så många känslor!
Oftast blir jag kär i de låtar som har en djup innerbörd eller som berättar hur jag känner.
Ta bara Curly Sue.
Den var så jävla perfekt för oss.
Den beskrev oss och vårat förhållande in i minsta detalj.

Eller Metallicas senaste.
"The day that never comes".
Den passar så stört bra in i mitt liv just nu.

Eller My Inmortal.
Kan man hitta en vackrare låt?

Jag har så sjukt många minnen till så många olika låtar.
Nästa alla låtar är kopplade till något/någon i mitt liv.
Musik gör mig både stark och ledsen.
Det beror på vad texterna handlar om och hur jag mår.
Men musik är fan lösningen på allt.
Jag kan alltid uttrcyka mina känslor genom att lyssna på låtar och sedan sno en del av texten.
Det är så grymt härligt.

Nog om musik!

Skrev aldrig igår, jag vet!
Jag åkte till Tiger direkt efter jobbet med Mange och Jimmy och 2 av Jimmys vänner.
Vi åt asgod mat!
Jag åt Tandoorikyckling med wokade grönsaker och SMACK va gott det var! :D
Riktigt trevlig var det också.
Efter maten drog jag, Jimmööö och Mangs till ICA.
Shoppade godis, chips, läsk och öl (till grabbsen)

Sen åkte vi hem till Mangs.
Där kollade vi på en asmysko film och hade det allmänt trevligt :)
När filmen var slut körde jag oss ner till Video 48 timmar där de lämnade filmen.
Sen skjutsade jag hem Mange i Jimmys bil och sen åkte vi till Jimmy.
Därifrån gick jag hem!

På vägen hem hade jag sällskap i telefonen av min favorit-Johan :)
Han väntade på Linda och hade tråkigt och då ringer han alltid mig :D
Jag är så jävla glad för Johans (och Lindas) skull alltså!
Så skönt att han mår bra igen, då är det lättare för mig att må bra :)

Kanske ska åka till Bias garage i helgen och se hur det blev.
Roligt att han ville att jag skulle komma :)
Får se om jag träffar honom ensam nånting i helgen också.
Skulle vara skönt...
Men vi får se vad som händer!

På lördag ska jag ut med 2 av mina bröder, min syster, Maria och Erik :D
Blir förkrök hos David (bror 1) och sen utgång i stan antagligen.
Tyvärr verkar det inte som att jag får sovsällis på lördag :/ (eller!?) ;)
Det ska i alla fall bli skitskoj att gå ut med alla de!

Vet ni vad kära vänner?
Jag funderar på att dra.
Dra till Spanien och plugga ett halvår, som jag drömt om hur länge som helst.
Får se hur jag gör men det lutar verkligen åt det.
Ska kolla igenom alla mina femtioelva broschyrer och sedan ska jag googla lite och se vad jag hittar :)
FATTA vad najs det vore.
ÅH! Är sjukt taggad!
Som min syster sa igår när vi pratade i telefon: "Det är lättare att åka iväg när man inte har någon där hemma"
 Det är fett sant.
Anledningen till att jag inte åkte direkt efter skolan är för att jag var tillsammans med Bias.
Men nu är jag inte det och jag vill verkligen ta vara på chansen att åka.
(nej, jag är inte glad att vi har gjort slut, men jag ser fördelar med det okej?) 
Nu eller aldrig.
Det är verkligen så,
När man flyttat och börjat jobba kan man inte göra det.
NU eller aldrig ?

Jag ska se vad jag hittar, kanske rentav ska bli Aupair i Spanien?
Det vore inte heller fel.
Typ aupair hos en svensk familj som bor i Spanien..,
Då kommer jag prata både spanska och svenska!
Klockrent ju!

Jag ska nog sätta mig och leta lite info om sånt efter middagen.
Jag är själv hemma, mamma och pappa drog till landet idag...
Bara sådär.
Jahapp!
Men det är rätt skönt haha.

Ska försöka sova tidigt ikväll, är så jävla trött.
Gick upp tidigt som fan idag för jag och mamma var och tog vår sista spruta mot TBE eller vad det heter som man får av fästingar.

Nu ska jag laga lite middag till mig själv.
Fett ensamt.
Det är såna här stunder jag saknar honom som mest.
:/

Johanna:

DU ÄR NASTY!
 :D
Ditt jävla mongo.
Eller så är det inte du som är det, utan h*n.
HAHA!
Vi måste ses imorgon ;)

Matdags!
Adjökens.

Måste bara, den är ju så förbannat vacker.

Jag grät för första gången på länge idag när den här kom på radion.
Jag orkar inte med all skit.
Skjut mig?

Kommentarer
Postat av: johanna

för det första är det bara roligt att göra sånt där oväntat ;)

för det andra så: hahah precis vad vi pratade om häromdagen, om låtar och de ;)

och för det tredje; skjut mit är min kommentar ;) hehe :)

2008-09-04 @ 21:08:45
URL: http://ahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0