Jävla tur det då.

Jag stannade hemma och det var ett klokt val av lilla mig måste jag säga.
Fy bövulen.
Har inte en millimeter till röst, iof är jag precis nyvaken men ändå.
Måste rassla igång halsen och få stämbanden att vibrera så att allt äckligt slem kan skakas loss från dem ^^

Så idag blir det ännu en hemmadag.
Vad jag ska göra?
Ja ni, det blir väl att jag fortsätter att läsa "Snabba Cash", tvätta lite, sitta här, tycker lite synd om mig själv, sova och sms-trakasserar Johanna... ;)
En vanlig sjukdag helt enkelt.
Tråkigt att jag börjar få ett mönster i mina sjukdagar.
Då har man fan vart hemma för länge!

Skickade ett mail igår till söta Jennifer om hur jag vill ha min bloggdesign.
Nu ska jag svarade på hennes svar om ni förstår :)
Jag är riktigt nyfiken på resultatet och väldigt glad att hon tar sig tid för lilla mig :)


Asså när jag andas låter det ungefär som om man skulle ta en liten kyckling och trycka ihop den tills den piper lite.
Förstår ni hur jag menar?
Det piper, jättelite men jätteirriterande!
Och sen efter en stund kommer den där manliga harklingen där jag låter som om jag gått på anabola i 96,5 år.
Frågan är vilket jag föredrar?
Kyckling eller anabolaman?
Livets problem ni vet...

Jag tror tyvärr att jag måste ställa in mitt barnvaktande imorgon.
Det svider i hjärtat kan jag säga.
men hellre att mitt hjärta svider än att jag smittar ner lilla plutten så att han också blir sjuk och hostig.
Det skulle inte kännas okej nånstans!
Får se om jag är bättre på söndag, i så fall kan jag vara barnis åt Jonis då!
Gud så töntigt det där lät, "barnis åt Jonis".
Mohaha.

Nu ska jag försöka sätta i mig lite frukost.
Idag kommer den förmodligen bestå av yoghurt och en macka och te.
Efterår ska jag avnjuta en shot med hostmedicin och lite andra mysiga mediciner.
Mamma har skrivit ungefär 4 uppsatser om vad jag ska ta när och vad jag ska äta till lunch på små söta lappar.
Älskade mamma!

Ibland är det ganska skönt att känna sig som 6 år igen.
Håller ni inte med?
Lilla mamsen tar hand om sin sjuka dotter.
Lite klappa-på-huvudet-mentalitet.
I like it, sometimes.

Nej, frulle var det.
Magen skriker fan.
Det är inte vanligt att jag är  hungrig på morgonen.
Hmm.
Det märks att jag är sjuk.

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0