Luftballong och krogen :D

Vilken jävla lördag jag fick tillslut då! :O
Så sjukt nice!

Vid tolv fick jag reda på att det blev luftballong så jag ringde och berättade det för Bias.
Han vart typ lite chockad eftersom han hade glömt att det var igår (jag är inte förvånad^^)
I alla fall, han kom och hämtade mig vid kvart i 2 och så drog vi till Burger King.
Jag åt ungefär 4 tuggor av en sån där baguette med kyckling.
Jag var hungrig men också nervös och spänd.
Då kan jag inte äta... 
Anyhow.

Efter BK drog vi mot Nacka där samlingsplatsen ligger.
Väl där vart vi uppdelade i olika grupper och sen åkte vi iväg i en typ "skåpbil" fast med plastskynken som sidoväggar.
Det var svinkallt och jag frös arslet av mig.
Som tur var hade jag ju Bias att gosa in mig lite i :)

Vi åkte till Gärdet där vi började förbereda ballongen.
Både jag och Bias tog det ganska lungt och hjälpte inte till så mycket, dels för att vi gjort det där förut och dels för att jag fortfarande är lite sjuk och han har ont i sin rygg.
Sen var det lite säkerhetsgenomgångar (som vi också hört förut hehe)

Sen bar det av!
Och vilken jävla start vi fick då...
Först höll vi på att krocka med en annan ballong (deras konkurrent hade parkerat och smällt upp sin ballong på tok för nära vår) och sen höll korgen på att välta för att det kom kastvindar precis när vi lyfte från marken.
Så vi fick sitta fast med ett stort rep i en bil för att den skulle hålla oss på rätt köl ^^

Sen när vi äntligen kom upp så var det så jävla häftigt!
Man liksom svävade.
Följde med vinden.
Man var helt och hållet i naturens makt.

Så jävla cool känsla!
Vi kunde inte styra  hur vi skulle åka utan det var bara att glida med liksom.

Först åkte vi över centrala Stockholm och jävlar vad fint Stockholm är!
Sen kom vi ner mot Södermalm och sen vidare ner mot globen och tillsut mot Älvsjö.
När vi kom till Älvsjö hade de börjat spana in en landningsplats där vi skulle gå ner.
Men det gick inte!!
Vinden ändrade lite riktning och vi åkte för långt åt vänster.
Så det var bara till att fortsätta och försöka hitta en annan plats.
Sådär höll det på 3 ggr innan vi kunde landa ^^
Innan vi landade hade de använt sig av både reservtuben med gas OCH nästan hela den andra reservreserven! :O

Vi flög i nästan 2 timmar, man ska egentligen bara flyga i en...
Det sjukaste var när vi började närma oss Tullinge.
Då sjönk ballongen ganska kraftigt och fort och vi hann inte stiga tillräckligt.
Rakt framför mig och Bias står Sveriges jävla gran!
Vi åker bara närmare och närmare den.
Jag säger "Bias. Det kommer en gran. Den flyttar inte på sig"
(alla i korgen hör det och garvar)
Men sen börjar typ paniken smyga sig fram.
VI STEG INTE.
Vi skulle hälsa på den där granen och det ganska snart!
Jag, liksom alla andra hukar mig och sätter mig med huvudet under korgens kant.
Bias står kvar ända tills jag skriker till honom att sätta sig ner.
Vi väntar i några sekunder och sedan hör jag världens jävla knak.
Vi hade klippt granen på mitten.
Och in genom korgen kommer en fet gren som (som tur är) stannas upp av skyddtyget på insidan av korgen.
Jag sitter med armen ovanför huvudet ifall det skulle ramla ner saker i korgen.
Istället känner jag hur något rör min armbåge.
Då är det den där jävla grenen som precis nuddar mig.
Tänk om inte skyddstyget hade funnits! :O
Då hade jag blivit spetsad, seriöst alltså.

Jag trodde att vi skulle fastna i den där granen men den gick av på mitten :D
Men det värsta var inte över, nu behövde vi fort som fan stiga igen annars skulle vi landa i 4 kraftledningar.
Den var sådär kan jag säga och jävlar vad piloterna vart nervösa!
Men lite spänning gör bara att man kommer ihåg upplevelsen bättre ;)

Dessutom sparade jag pinnen som höll på att spetsa mig och jag gick runt resten av kvällen och viftade med den och sa: "Pinne som minne"
Skitkul för alla garvade ^^

Tillslut hittade piloterna ett grustag där vi vart tvugna att landa för hade vi inte landat där hade vi varit ganska körda.
Det var nämligen bara skog efter så vi skulle fått flyga långt utav bara fan och dessutom var gasolen på väg att ta slut ^^
Vi landade på en stor jävla sten så korgen flög lite snett.
Sen var det jääävligt nära att vi hamnade mitt på 2 husvagnar som stod ungefär 3 meter bort.
Så jävla otjamat så det fanns inte, men det var jävligt spännande och se hur de hanterade stressen!
Framför oss var det dessutom en bergvägg.
Och jag vet med all säkerhet att bergväggar inte går av som trädet gjorde...^^

När vi hade landat gick vi och hade lite picknick med champagne, vindruvor, bröd och brieost.
Mysmys.
Sen vart vi döpta i skumpa = skumpa i håret.
Jag fick namnet "Ballongmarkgrevinna af Tullinge" ^^
Under tiden ringde en av killarna som jobbade med ballongflygningar till ett vaktbolag.
Vi kunde nämligen inte komma in med bilarna till ballongen för det var en bom ivägen och ballongen och korgen väger lite dryg ett TON tillsammans...
Inget man tar på axeln alltså...
Vaktbolaget var fruktansvärt osamarbetsvilliga, de hade väl krökat till eller något.
Vet ni vad de gör då?
De börjar skruva upp muttrarna som sitter på mitten av bomen.
Och så delar de bomen på mitten.
Helt sonika.
Iskallt!
Så jävla klockrent :D

Hela kvällen var sådär, bara sjuka saker som hände.
Allt som inte ska hända hände och det gjorde allt så jävla mycket roligare.

Många av er undrar hur det var mellan mig och Bias...
Om det var stelt eller om vi "höll på som vanligt"...
Det var lite stelt i början, men sen pratade vi lite och kom fram till att vi skulle slappna av.
Så vi stod i korgen, höll om varandra...
Pussades lite då och då.
Höll handen...
Var lite mysiga bara.
Men det betydde ingenting.
Det visste båda redan innan men det var bara skönt att mysa lite.
Skulle vart konstigt och bara stå där uppe och vara skitstela mot varandra...

Han var jättestel när vi kom dit.
Jag började nästan gråta för att jag fick sån ångest.
Såg alla andra lyckliga par som stod där och var förväntansfulla tillsammans...
Skitdrygt.
Sen vart Bias bättre och då vart det roligare och mysigare.
Så kvällen vart skitbra faktiskt.
Känns så jävla skönt.
För jag kan verkligen slappna av med Bias.
Han och ingen annan får mig så avslappnad.

Efter ballongen åkte vi tillbaka och tog bilen hem igen.
Bias skjutsade hem mig och sen åkte han vidare till Märsta.
Vi skildes som väldigt bra vänner och det känns kalas!

Sen fick jag idén att jag också skulle åka till Märsta för att träffa Johanna och gå på krogen :)
Så då bytte jag kläder fort som fan och sminkade mig lite.
Sen gick jag ner till Hammarby apotek och tog bussen därifrån (eftersom att cp-bussarna bara går en gång i timmen här uppifrån :@ )
På tåget kom jag på att jag inte hade ätit någon middag.
Hade faktsikt inte ätit sen klockan 14 och då åt jag ju som sagt bara några tuggor.
Men jag var inte hungrig... :O
Sen kom jag till Märsta och där mötte jag Johanna vid stationen.
Vi gick in till Garage, där var det dött...
Så vi gick och jag tog ut pengar och handlade Cashewnötter och sen gick vi tillbaka till Garage.
Då var det lite mer folk, bla. träffade jag min brors kompis (och även min kompis numera) Dan.
Det var kul :)

Sen kom Sofia vid 23 och då gick vi in till KC.
Jag hostade ganska mycket och det var inte så smart att gå ut kan jag säga.
Måste ju skrika så jävligt för musiken är så vansinningt hög och det var ingen höjdare för min hals...
Sen träffade jag Johan inne på KC.
Väldigt kul och se honom igen!
Det var ett tag sen.
Vi snackade en massa medan Johanna och Sofia dansade och Johanna suktade efter sin bartender ;)
Vid två drog jag hem.
Johan drog till nån kompis i Rosers och Johanna och Sofia stannade kvar tills stängning.
När jag kom hem slängde jag mig i min efterlängtade säng och somnade gott! :)

GRYM KVÄLL MED GRYMT SÄLLSKAP! :D

Bilder från luftballongen kommer senare, när jag orkar ladda in bilderna!

Här är en bild från KC igår, Johan var sjuuukt dragen :D

Kommentarer
Postat av: David

Snor du mina kompisar nu?? Va fan

2008-09-14 @ 21:40:22

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0