sjukling :(

Jag är sjuk.
Det suger banan verkligen.
Har lite feber, ont i halsen, öm i hela kroppen och är snuvig.
Ska till doktorn om en halvtimme och ta halsprov.
Förmodligen har jag någon halsinfektion för jag har som beläggningar på halsmandlarna :(

Värdelöst att stanna hemma från jobbet, men nödvändigt.
Jag ska typ sova hela dagen, det är det enda som hjälper mig.
Om jag inte får någon medicin av läkaren förstås.

Hoppas på att jag kan jobba imorgon, men fan vet.
Det märks!

Igår hann jag inte skriva något...
Direkt efter jobbet var det badmintonmöte med klubben angående nya säsongen.
Efter det åkte jag hem och satt och pratade om att flytta, spara pengar, plugga i Spanien och ekonomi med mamma.
Hon har skrivit ut en massa bra papper om hur mycket det egentligen kostar att flytta.
Det är helt stört mycket :O
50 000 i bara saker man behöver :O
Plus lång, hyra, mat och allt sånt där vanligt.
Men jag sparar massor med pengar nu, så jag ska nog kunna flytta snart om jag vill :)

Måste bara bestämma mig om jag ska åka till Spanien eller inte.
Om jag inte kommer in på den där kursen jag har skrivit om så funderar jag på att åka ner som Au Pair till en svensk familj Spanien. 
Så kan jag plugga spanska på dagarna.
Det är typ som Marre gör, fast hon har åkt till London.
Får se vad som händer.
Har inte bråttom...

Det som stör mig mest med att vara singel (förutom all saknad efter Bias) är att det är så förbannat ensamt oc tråkigt.
Dessutom känns det som att jag har planerat min framtid med honom och nu när vi inte är tillsammans längre så känns allt så förvirrat.
Vi hade planerat att flytta då och då.
Vi skulle göra det här då och då.
Osv...

Nu då?
När jag ska gör allt själv?
Jag har ingen att sätta upp mål med.
Det suger!
Men samtidigt är det grymt.
För jag kan göra precis vad jag vill, när jag vill.
Och jag kommer flytta hemifrån fortare än om vi skulle gjort det.
Eftersom han inte sparar ett enda krona av sin lön...
Och jag sparar ganska mycket varje månad.
Han trodde att det skulle gå fort att spara ihop, men han har ingen riktig uppfattning om pengar hehe.
Så jag skulle vart tvungen att vänta på honom eftersom vi skulle dela på insatsen till lånet.

Men men!
Så kan det gå.
Alla gör småfel.
Det finns så mycket annat med honom som är bra och underbart så de saker väger ju över.
Därför är det så tungt utan honom...

Appropå ingenting så gick min gårdag på jobbet asbra!
Jag hade till och med 50 minuter där jag inte hade något att göra :O
Det har inte hänt sen i somras kan jag säga.

Jag åkte till Heron City och impulsköpte 3 skivor på min rast.
Jag köpte:
Takida - Burry the lies (älskar den!)
Mounlin Rouge - filmmusiken (töntigt jag vet, men de är så grymt fina)
Och så Akon- Konvicked (ful stavning men det stavade s så, grym skiva iaf!)

Det roligaste den här månaden är att jag inte märker när jag gör av med pengar.
Betalade en taxi i fredags, 500 spänn.
Har vart ute på krogen fredag & lördag två veckor i rad.
Köper mat och småsaker hela tiden.
Har köpt två 72-timmars busskort.
Lånat ut lite pengar till Johanna.
Köpt sprit.
Betalat 1080 kr på mobilräkningen.
Köpt kläder för 2000 spänn.
Ändå har jag fortfarande gräsligt mycket pengar kvar :D

På torsdag förs mina 5000 spänn som är sparpengar över till ett annat konto och efter det har jag ca 7500 kr kvar.
Jag kommer aldrig kunna göra av med så mycket innan nästa lön :D

Det är grymt att jobba heltid!

Måste åka till doktorn nu.
Wish me luck.
Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: johanna

skryt då, gör det bara! :O

2008-09-09 @ 12:33:07
URL: http://ahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0