Skum familj?

Vill ni veta vad min lunch (som jag kommer äta vid 3rycket) består av?
Nu undrar ni säkert varför i helvete ni skulle vilja veta det, men läs här nere!

Vi har en väldigt speciell tradition i min familj.
Varje gång vi fryser in rester med mat i burkar så skriver vi lappar på de där det står innehåll och hur många portioner.
Ibland fryser vi in pålägg också, de brukar också hamna under mongolappar.
Men det är inte speciellt ofta "utomstående personer" förstår vad det står på lapparna....
Fråga Bias, en av hans favoritsysselsättningar var att lista ut vad det var i burken eller så garvade han bara åt oss.

Här är några exempel:
Rökt rumpa (Pålägg: Rökt skinka)
Horse meat (Pålägg: Hästkött)
Ajvajbiffaj ( Mat: Aivar Relish Biffar)
Lever pastejen? (Pålägg: leverpastej)
Holy makaroni! (Mat: makaroner)
Syckling med såååås! (Mat: Kyckling med någon sås, internskämt efter en sketch vi hört)
Här har du ditt kylskåp (Mat: Något mamma slängt ihop av alla ingridienser vi hade hemma)
Maskar (Mat: Spagetti)
Mit wurst (Pålägg: medwurst)
Entré Kåt (Mat: Entrecoté)
Lis (Mat: Ris)


A ni ser.
Det är liksom inte normalt någonstans.
Just nu kommer jag inte ihåg vad det var som Bias praktiskt taget vek sig av skratt åt.
Men det var väl något väldigt finurligt!
Min pappa brukar rita rebusar också.
Fast det tror jag beror på att han har så ful handstil...
Haha!
Jag kan ju i alla fall säga att det väldigt spännande att ta fram rester i vår familj. 
Väldigt spännande.

Ibland händer det att jag får översätta för att mamma inte förstår mina lappar.
Och ibland händer det att ingen av oss vet vad fan det är i burken.
Men då är det bara att äta och se glad ut!

Dagens lunch då som min mor förberett åt mig:
Liten söt pannbiff med Tatis.

En SÖT pannbiff.
(min mamma har inte en speciell sexuell läggning. Nej det har hon inte. 
Men hon menar att den är liten. Då är pannbiffen SÖT.)

Med Potatis.
(Jag sa Tatis när jag var liten...)
*Åh så gulligt*

Nu ska jag äta klart min frulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Och din kommentar:

Trackback
RSS 2.0